Koncerna stratēģiskā virzība
“Latvijas dzelzceļa” koncerna stratēģisko virzību nosaka divi pamatdokumenti:
“Latvijas dzelzceļa” koncerna stratēģija laika posmam līdz 2030.gadam, kas apstiprināta 2013.gadā
Uz stratēģiju“Latvijas dzelzceļa” vidēja termiņa stratēģija 2016.-2020.gadam
Saskaņā ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumu VAS “Latvijas dzelzceļš” ir izstrādājis vidēja termiņa attīstības stratēģiju 2016.-2020.gadam, paredzot tajā ar ilgtermiņā stratēģijā ietverto vīziju, misiju un vērtībām saskaņotus mērķus šādās jomās. Stratēģija iesniegta apstiprināšanai Pārresoru koordinācijas centram.
Stratēģiskie mērķi
/ Nodrošināt infrastruktūras caurvedes spēju atbilstoši pieprasījumam
/ Nodrošināt konkurētspējīgus infrastruktūras pakalpojumus mainīga tirgus apstākļos
/ Uzturēt augstu satksmes drošības līmeni
/ Pilnveidot Koncerna organizatorisko struktūru
/ Nodrošināt efektīvu, kvalitatīvu un caurskatāmu procesu pārvaldību
/ Nodrošināt moderno infromācijas un komunikāciju tehnoloģiju intensīvu izmantošanu vadības un ražošanas procesos
/ Kļūt par labākās prakses uzņēmumu transporta nozarē vides pārvaldības sfērā
/ Veidot un uzturēt sociāli atbildīga un ilgtspējīga uzņēmuma reputāciju
/ Nodrošināt pozitīvu naudas plūsmu
/ Nodrošināt pietiekamu rentabilitāti
/ Nodrošināt optimālu kapitāla struktūru
/ Nodrošināt finanšu resursu piesaisti investīcijām
/ Nodrošināt koncerna Sabiedrības ar profesionāliem un lojāliem darbiniekiem
/ Uzlabot cilvēkresursu efektivitāti
/ Nodrošināt kompetenču, t.sk. tehnisko kompetenču atjaunošanu un attīstību
Lai nodrošinātu stratēģisko mērķu sasniegšanu un infrastruktūras attīstību, VAS "Latvijas dzelzceļš" izstrādā projektus Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piesaistei līdz 2020.gadam.
Projekti | ~ miljoni EUR | t. sk. miljoni EUR 2016-2020.gads |
---|---|---|
Austrumu Rietumu dzelzceļa koridora un Pierīgas pasažieru vilcienu maršrutu tīkla elektrifikācija ar 25kV maiņspriegumu |
465 | 345 |
Vienotas vilcienu kustības plānošanas un vadības sistēmas ieviešana un Kustības vadības centra ēkas būvniecība |
29,3 | 29,3 |
Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezgla modernizācija | 105,4 | 104,6 |
Dzelzceļa pasažieru apkalpošanas infrastruktūras modernizācija (2.posms) | 28,2 | 28,2 |
Stacijas Rīga - Osta ar savienojošo sliežu ceļu uz Kundziņsalu būvniecība | 10,6 | 10,6 |
Pavisam | ~638,5 | ~517,7 |
tai skaitā LDz papildu līdzekļi ES līdzfinansējumam | ~153,6 |
Par vienu no būtiskākajiem ilgtermiņa infrastruktūras attīstības projektiem uzskatāma galveno Austrumu – Rietumu koridora dzelzceļa maršrutu elektrifikācija, pārejot no 3 kV līdzsprieguma uz 25 kV maiņspriegumu arī esošajos elektrificētajos dzelzceļa iecirkņos. Iecerētā projekta sasniedzamie rezultāti:
/ uzlabojot iekšējos un ārējos transporta savienojumus, paaugstināsies dzelzceļa ekspluatācijas efektivitāte un Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora konkurētspēja;
/ samazināsies braukšanas ilgums elektrificētajos maršrutos;
/ samazināsies vilces ritošā sastāva ekspluatācijas izmaksas;
/ uzlabosies infrastruktūras izmantošanas efektivitāte;
/ samazināsies CO2 emisiju un trokšņa līmenis, tādējādi būtiski mazinot negatīvo ietekmi uz vidi.
Projekts paredz palielināt elektrificēto dzelzceļa līniju garumu līdz 25% (1.etaps) no kopējā dzelzceļa līniju garuma. Dzelzceļa elektrifikācijas pirmo posmu paredzēts īstenot līdz 2022.gadam.